Długopisy reklamowe w marketingu wydawnictw

Posted on

Długopisy reklamowe

Długopisy reklamowe

Wydawnictwa są obecnie bardzo dużymi przedsiębiorstwami, ponieważ wydaje się w naszych czasach bardzo dużo książek i nie tylko. Wydawnictwa mogą wydawać też ulotki, gry, czasopisma, itp. W każdym przypadku w interesie czasopisma jest, aby dany produkt znalazł jak najwięcej fanów, którzy zechcą go nabyć. Powoduje to konieczność podejmowania czynności, mających na celu przyciąganie klientów. Oczywiście, przede wszystkim przyciągać ich powinna jakość produktów, w tym np. książek, ale do tego należy podejmować działania marketingowe i reklamowe. Można to robić np. poprzez produkcję (lub zamówienie wyprodukowania) gadżetów reklamowych. Wydawnictwa emitują je współcześnie ochoczo, a to ze względu na fakt ich bardzo dużej przydatności i efektywności w reklamie. Jest to efektywność potwierdzona przykładem firm działających w bardzo licznych branżach.Wydawnictwa mogą emitować np. długopisy reklamowe, co jest najczęstszym przypadkiem, bo długopisy są nie tylko jednymi z najtańszych, ale też jednymi z najbardziej pasujących do wydawnictwa (ze względu na swój charakter) gadżetów reklamowych.

Długopisy reklamowe mogą być rozdawane klientom przy bardzo wielu różnych okazjach. Jedną z nich jest debiut danej książki, która, jeśli jej autorem jest znany pisarz, może być wówczas silnie promowana podczas dużej imprezy. Wszyscy, którzy się tam pojawią, mogą otrzymać w prezencie długopis z tytułem książki, nazwiskiem autora lub logiem danego wydawnictwa. A czasami wszystko na raz.

Ponadto długopisy reklamowe mogą być rozdawane w księgarniach, empikach i innych miejscach, gdzie sprzedaje się książki i inne produkty danego wydawnictwa. W takich sytuacjach nie jest wymagane, aby była organizowana jakaś większa impreza, po prostu długopisy te są wyłożone w widocznym miejscu, ewentualnie gdzieś w pobliżu książek. Jest to często jeszcze lepsza metoda dystrybucji długopisów (czy tak samo wszystkich innych gadżetów reklamowych), ponieważ w księgarniach i empikach przewija się zawsze bardzo dużo ludzi, z których każdy może taki długopis otrzymać lub przynajmniej przyjrzeć się mu i nadrukowanym na nim informacjom, jak choćby logo danego wydawnictwa. Czy wystarczy to za reklamę? Praktyka pokazuje, że, często, tak.

Tags: , ,