Smycze reklamowe w kampaniach społecznych

Posted on

Smycze reklamowe

Smycze reklamowe

Marketing we współczesnej formie stawia na efektowność oraz oryginalność. Stąd stosowanie różnego rodzaju gadżetów reklamowych, których efektowny wygląd lub praktyczne zastosowanie pomaga przyciągać potencjalnych klientów. Jednakże tego typu metody są stosowane nie tylko przez prywatne firmy działające w celu osiągnięcia zysków. Podobne narzędzia marketingowe służą również rozmaitym kampaniom społecznym, prowadzonym przez instytucje publiczne, organizacje pożytku publicznego lub fundacje. Do popularnych gadżetów reklamowych związanych z tego rodzaju kampaniami należą bez wątpienia smycze.

Smycze reklamowe mogą bowiem nosić dowolne nadruki, których treść może w skrócony sposób oddawać sens prowadzonej kampanii. Na nadrukach tego rodzaju często umieszcza się idee, wartości lub po prostu krótkie informacje odnoszące się do tejże kampanii. Może tam też znajdować się logo jej organizatora.

Jakiego rodzaju kampanie społeczne wchodzą tutaj w grę? Przede wszystkim mogą one dotyczyć kwestii ekologii, ochrony środowiska, rozmaitych problemów społecznych, a także spraw międzynarodowych.

Jak dystrybuuje się smycze reklamowe przy tego rodzaju okazjach? Przede wszystkim poprzez ich rozdawanie na związanych z kampanią happeningach czy spotkaniach, ale także na ulicy, gdzie rozdaje się je przechodniom. Smycz taka ma za zadanie przypominać właścicielowi o idei promowanej przez kampanię i sprawić, by zaczął się z nią utożsamiać.

smycze reklamowe najczęściej spełniają swoją funkcję – właściciel z całą pewnością zapozna się z treścią umieszczonego na nich nadruku. Tym bardziej, jeśli nadruk ten będzie interesujący lub efektowny.

Rzecz jasna smycze takie nie są jedynym narzędziem marketingowym wspomagającym kampanie społeczne. Pełnią one jedynie rolę pomocniczą względem innych działań, jak reklamy telewizyjne, billboardy, itp. Nierzadko jednak, jak wspomniano, potrafią przyciągnąć do akcji wielu ludzi i sprawić, by zaczęli się z ideami głoszonymi podczas kampanii utożsamiać. Są zatem istotnym elementem takiej kampanii, czasem decydującym o końcowym sukcesie.

Tags: , , ,